آوای کُر

پیام های کوتاه
  • ۱۶ شهریور ۹۷ , ۱۲:۰۰
    جمعه
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

تا حالا نشده بود این جوری به وبلاگ های دیگه انتقاد کنم

بعضی از وبلاگهای برتر انگار از دماغ فیل افتادند.

خودشون رو چی فرض کردند؟

جوری با بقیه ی بلاگرها برخورد می‌کنند که انگار فقط خودشون همه چیزی می دونند و دیگران نادونند

غرور ، خودخواهی، عدم انتقاد پذیری و... از ویژگی های بعضی از  وبلاگها‌ی به اصطلاح برتر هست.

مگر چه کسی به جز بلاگرها به این وبلاگها اعتبار داده، پس این همه تکبر برای چیه؟

اگه ملاک برتری شده سه چهارتا دنبال کننده و چندتا کامنت، پس بدونید که ارزش برتری شما به این چیزاست...

حتی دیدم بعضی از همین وبلاگها، بلاگر های دیگه رو که قلم سلیس و رسایی ندارند، مسخره می‌کنند.

جوری که وبلاگها‌ی دیگه رو به نقد می‌کشند ولی اگر کسی از اونا انتقاد کنه ناراحت می‌شوند و تحمل انتقاد رو ندارند.

در حالی که بعضی از وبلاگها از نظر محتوا و قلم، از خیلی وبلاگ های برتر، برتری و فضیلت دارد.

پ ن: خطاب من با بعضی از این وبلاگ ها است نه همه آنها.


#وبلاگ_برتر #بیان #خانه_دوست #وبلاگهای_برتر

۱۳ نظر موافقین ۴ مخالفین ۱ ۰۸ آبان ۹۸ ، ۲۱:۴۶
پسر کُر

دیشب دوست عزیزی به من پیام داد که پیامش به شرح زیر است:

﴿سلام. باور کنید صیغه زناست که دارن به اسم حضرت علی و اسلام این کار رو انجام می دن!

و نزدیک زنا نشوید، بدرستی که آن فاحشه و راه بدی است. (اسراء - 32)

و هنگامی که فاحشه‌ای انجام می‌دهند می‌گویند: «پدران خود را بر آن یافتیم و خداوند ما را به آن فرمان داده است!» بگو: «خداوند به فحشا فرمان نمی‌دهد. آیا چیزی به خدا نسبت می‌دهید که نمی‌دانید؟» (اعراف - 28)

کسانی که دوست دارند فاحشه در میان افراد با ایمان شیوع یابد، عذاب دردناکی برای آنان در دنیا و آخرت است؛ و خداوند می‌داند و شما نمی‌دانید. (نور - 19)

و کسانى که (وسیله) ازدواج نمى‏‌یابند باید عفت ورزند تا خداوند آنان را از فضل خویش توانگرشان گرداند. (قسمتی از آیه 33 نور)﴾

و اما جواب من به ایشان:
شما گفتید که عقد موقت همان زنا می‌باشد. و برای اثبات حرف خود از آیه قرآن دلیل آوردید، در حالی که این آیات هیچگونه دلالتی بر اینکه صیغه موقت همان زنا است ، ندارد، بلکه تنها چیزی که از این آیات بدست می‌آید آن است که از فحشا و زنا خودداری کنید.
حال چگونه از این آیات استفاده می‌شود که عقد موقت همان زنا است؟ 
عقد موقت یا همان ازدواج موقت از دو طریق ثابت می‌شود:
1_ روایات:

امام صادق(علیه السلام) نقل شده است که فرمود: اَلْمُتْعَةُ نَزَلَ بِهَا الْقُرْآنُ وَ جَرَتْ بِهَا السُّنَّةُ مِنْ رَسُولِ اللّهِ:  حکم متعه در قرآن نازل شده و سنت پیغمبر(صلى الله علیه وآله) بر طبق آن جارى گردیده است .
تفسیر  برهان ، جلد ۱، صفحه ۳۶٠

2_ آیه قرآن:

فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَریضَةً وَ  لا جُناحَ عَلَیْکُمْ فیما تَراضَیْتُمْ بِهِ مِنْ بَعْدِ الْفَریضَةِ إِنَّ اللّهَ کانَ  عَلیماً حَکیماً (۲۴ نساء)
ترجمه:
و زنانى را که متعه (ازدواج موقت) مى کنید، واجب است مهر آنها را بپردازید. و گناهى بر شما نیست در آنچه بعد از تعیین مهر، با یکدیگر توافق کرده اید. (بعداً  مى توانید با توافق، آن را کم یا زیاد کنید) خداوند، دانا و حکیم است.

شیوه استدلال به آیه:
کلمه  متعه  که  اِسْتَمْتَعْتُمْ  از آن گرفته شده است، در اسلام به معنى ازدواج موقت است، و به اصطلاح در این باره حقیقت شرعیه مى باشد، گواه بر آن این است که این کلمه (متعه) با همین معنى در روایات پیامبر(صلى الله علیه وآله) و کلمات صحابه مکرر به کار برده شده است. 
اگر این کلمه به معنى مزبور نباشد، باید به معنى لغوى آن یعنى  بهره گیرى  تفسیر شود، و در نتیجه معنى آیه چنین خواهد شد:  اگر از زنان دائم بهره گرفتید مهر آنها را بپردازید . در حالى که مى دانیم پرداختن مهر مشروط به بهره گیرى از زنان نیست.

برگرفته از تفسیر نمونه آیت الله مکارم


#خانه_دوست #صیغه #عقدموقت #صیغه_موقت #عقددائم #متعه #زنا #فحشا #مهریه #تفسیرنمونه #تفسیر_نمونه #مهر #مهریه


۱۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۸ ، ۱۶:۴۰
پسر کُر

به تازگی از یک حالتی دچار اشمئزاز شده‌ام، از اینکه نمی‌توانم خودِ واقعی‌ام باشم، تا می‌آیم کاری را انجام دهم، می‌گویند: از تو بعید است این کار...

چرا واقعا؟
اگر این کار ، کار بدی است، پس همه‌ی انسان‌ها باید در ترک آن مشترک باشند. نه اینکه به طورِ مخصوص، من آن کار را انجام ندهم.
اصلا به این نتیجه رسیده ام که ابرازِ نیک پنداریِ دیگران کار درستی نیست، چرا کسی باید بیاید مرا در فعل و ترک کاری محدود کند؟
چرا این کار را نباید کرد؟ چون دیگران دوست ندارند؟
چرا نمی‌گذارند که خود شخص به این مطلب برسد که فلان کار ،حسن یا قبیح است؟
نه اینکه کاری به کارش نداشته باشیم، اما او را محدود نکنیم.
باید یاد بگیریم و یاد بدهیم که چیزی را که بد است برای بد بودنش آن را ترک کنیم و چیزی که خوب است برای خوب بودنش و زیبایی‌اش آن را انجام دهیم.
تا کودکی می‌خواهد کاری را انجام دهد، مادرش او را از این کار ممانعت می‌دهد و دلیل خودش را به کودک اینگونه بیان می‌کند؛ چون مردم فلان حرف را می‌زنند، مردم این‌گونه فکر می‌کنند، چون تو فلان جایگاه را داری، این کار را انجام نده...
مفهوم مخالف این حرف این است که اگر مردم چنین فکری را نمی‌کردند و تو از فلان جایگاه برخوردار نبودی، اشکالی نداشت که تو فلان کارِ بد را انجام دهی، که نتیجه این حرف عدمِ رضایتِ آن شخص از آن جایگاهش می‌شود.

بگذاریم که دیگران خود واقعی‌شان را بازیگری کنند و زندگی کنند، نه اینکه بازیگرِ واقعیتِ پیش‌ساخته شوند.


۴ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۸ ، ۱۳:۳۰
پسر کُر