آوای کُر

پیام های کوتاه
  • ۱۶ شهریور ۹۷ , ۱۲:۰۰
    جمعه
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

باغچه کوچک من

دوشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۴۸ ب.ظ

امشب داخل یه گلدون باغبانی کردم :/

به دلیل اینکه هوا سرد بود و نمیشه داخل باغچه حیاط، سبزی کاشت، امشب چند تا بذر سیزی ریحان رو داخل گلدون کاشتم، البته از قبل بذر ریحان رو خیس کرده بودم و داخل پارچه گذاشتم تا اینکه جوانه بزنه. اما بخاطر عدم رسیدگی به بذر ها ، جوانه ها حالت خشکی به خودش گرفته بود. ولی امیدوارم که سبز بشه و رشد کنه.

شما هم میتونید با این کار ، باغچه رو داخل خونتون بیارید، و هم میتونید سبزی خونتون رو تامین کنید و هم سر گرم هستید. کار خاصی هم لازم نیست انجام بدید، روزا گلدون رو بذارید داخل آفتاب و شب بذارید داخل خونه و یه جای گرم.

پ ن بی ربط: از وقتی که عکسش رو دیدم، عقل از سرم پریده، حس میکنم که قبلا اومده به خوابم :)

پ ن : هر کاری کردم عکس گلدون اینجا به نمایش فایل نمی رفت، نمیدونم چرا؟

موافقین ۷ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۲۹
پسر کُر

رودکر

نظرات  (۱۲)

شما عاشق باغبونی هستینااا
خوش به حالتون...
پاسخ:
بله زری خانم
باغبونی زیباست...من که لذت میبرم..
یه گلدون و سبزی کاری !!!
یه سبد سبزی هم نمیده :|
پ ن بی ربط -خب مبارکه
پ ن سرور بیان که مشکل داره
پاسخ:
گلدونه از این گلدون های طولی باشه
و اینکه میدونستید اگه فقط یه بذر ریحان سبز بشه، هر دو روز میتونید ازش ریحان بر داشت کنید البته منوط به خاک و کود مناسب
هنوز دیدار حضوریش مونده
پس اشکال از عکس نیست؟
جا به جایش مشکل نداره (روز یه جا شب یه جا )؟
بله میدونم. توی حیاطمون ریحون کاشتم . هر دو روزش رو نمیدونم . ولی خب ریحون زیاد بود
ان شاءالله هر چی خدا می خواد همون بشه
بله مشکل از بیانه قاطی کرده
پاسخ:
گلدون رو جا به جا میکنید، از خاک که درش نمیارید.
اگه بذرش به صورت تکی کاشته بشه( یعنی با رعایت فاصله)، بعد از مدتی که ازش چیده میشه، و کود مناسب هم گیرش بیاد،تبدیل به بوته بزرگی میشه و زیاد شاخه میده
سلام، من هم وقتی یه کم هوا برای کشت پا پیش گذاشت، در باغچه
خونه، کمی زمین رو خار می کنم، و کمی پاپیل می کنم تا دوباره خاکش
تازه بشه و جون بده برای کاشت و با روش های مرسوم کاشت سبزی
ریحون و گل آفتابگردان و دو سه تای دیگه در باغچه می کارم و بهشون
می رسم یا وقتم نداشتم به اعضای خونه می سپارمشون که بهشون برسن
تا رشد خوبی داشته باشند و حاصل خوبی داشته باشند.
کلا کاشتن دل آدم رو نرم و جوون تر می کنه؛))
دممون گرم بخاطر این کار قشنگمون؛))
پاسخ:
سلام
واقعا دمممون گرم....
سبزه قلب ادم رو جلا میده
۳۰ دی ۹۹ ، ۱۸:۰۲ سما نویس
من خیلی دوست داشتم از این کارا بلد بودم و یه باغچه‌ای چیزی داشتم.
پاسخ:
کاری نداره سما خانم
راه حلش یه گلدونه :)
۰۱ بهمن ۹۹ ، ۰۷:۰۷ فاطمه حسینی
بهترین کارو کردین :)))
پاسخ:
ممنون از لطفتون :)
چه باحال:) چه کار خوبی کردید:)
منم خیلی باغچه وگل وگلدونو...دوست دارم ولی هم جا نداریم هم مراقبت میخواد که حال ندارم:))))
پاسخ:
پس حال ندارید :)
خب گلدون هم مگه جا میخواد؟
قابل توجه الان ریحونا سبز شده...
بله دیگه کمال هم صحبتی با شیرازی درما اثر کرد:))
حال وحوصلمون کاهش نمود:))
جا مناسب که نور خوب بخورهو اینا نمیخواد؟:)
من گل بیشتر سبزی دوست دارم
ترجیحا گل نرگس😍😍😍 میمیرم برا عطر گل نرگس :)
ریحوناتون نوش جانتون:)
پاسخ:
عامو شما همیشه همینجوری بودید. :)، اگه شیرازی بودید، دیگه واویلا بود
گل نرگس هم داریم...
منم خیلی به گل نرگس علاقه دارم....
اگه حیاط داشته باشید ، میشه گذاشتش داخل حیاط، وگرنه کنار پنجره خم جوابگو هست
نخیر ازوقتی شما پرحرفیا منو چشم زدید من اینجوری شدما😢:))

آخییی خوشبحالتون گل نرگس دارید:(
دلم سوخت:(
خوشبحالتون:(
خدا براتون نگه داره گل نرگساتونو:))
پاسخ:
بنویس...من با ذوق و شوق نوشته هاتون رو دنبال  میکنم
خب گل نرگس تو اهواز رشد میکنه؟
مگه شما اهل اونجا نبودید؟
دو یا سه پست قبلی رو نگاه کنید عکسشون رو گذاشتم....

سلام
لذت ریحون کاشتن بی نظیییره
بذرش رو نگه داشتم برای تابستون که آفتاب بیشتره.
در حال حاظر پیاز نرگس کاشتم و از خدا میخوام هوا سرد بمونه تا نرگس هام علف نمونن و گل بدن.
البته در انتظار گلدون هم هستم تا پیچک هامو بکارم ..‌.
پاسخ:
نرگس ها رو بذارید تو یخچال :)
کلا باغبانی لذت خاصی داره
جدی میگین؟گلدونی رو که توش نرگس کاشتم بذارم یخچال؟
پاسخ:
نه بابا شوخی بود :)
این روزا اینقدر هوا گرم شده که کلای نرگس حیاط داره زرد میشه
میگم‌ شوخی میکنید ‌.‌..ترسیدم
بازم ممنونم
پاسخ:
ببخشید اگه بد منظورم رو رسوندم :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">