آوای کُر

پیام های کوتاه
  • ۱۶ شهریور ۹۷ , ۱۲:۰۰
    جمعه
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

آیا #امر به معروف و #نهی از منکر همه جا اثر دارد؟ در حالی که یکی از #شرایط-

امر به معروف و نهی از منکر #احتمال-تاثیر است؟



احتمال تأثیر همه جا قطعی است:


بعضى گفته اند که باید احتمال تأثیر وجود داشته باشد. من مى گویم احتمال تأثیر همه جا قطعى است؛ مگر در نزد حکومت هاى قلدر، قدرتمندان و سلاطین. آن هایند که البته حرف حساب به گوششان فرو نمى رود و اثر نمى کند؛ اما براى مردم چرا. براى مردم، حرف اثر دارد. بنابراین، پاسخ من این شد که بهترین روش براى شما که از من سؤال کردید، زبان است. واقعاً معجزه مى کند.

من همین امر به معروف و نهى از منکر زبانى را - ولو به شکل خیلى راحت و آرام و بدون هیچ خشونت و دعوایى - واقعاً یکى از معجزات اسلام مى دانم. مثلاً یک نفر کار خلافى مى کند، مى گویند آقا شما این کار را نباید مى کردى. این مطلب را بگو و برو. مى گوید او برمى گردد دو تا فحش به من مى دهد. خیلى خوب؛ حالا دو تا فحش هم به شما بدهد؛ براى خاطر امر خدا تحمّل کنید. اگر نفر دوم هم بگوید آقا شما باید این کار را نمى کردى؛ بدانید اگر دعوا هم بکند، دعوایش کمتر از آنى است که با نفر اوّل کرده است. نفر سوم و نفر دهم و نفر بیستم هم همین طور. بنابراین، اگر نهى از منکر باب شد و تا نفر بیستم رسید، شما خیال مى کنید آن آدم دیگر آن کار را تکرار خواهد کرد؟ نهى از منکر واقعاً معجزه مى کند. فقط هم زبانى؛ یدیش در اختیار حکومت است؛ یعنى اگر جایى باید با گناهکار به صورت یدى و مجازاتى برخورد کنند، فقط دستگاه هایى از حکومت هستند که مسئول این کارند؛ مردم نباید بکنند. اما زبانى چرا؛ خیلى هم اثر دارد.

برگرفته از : #واجب- فراموش -شده : #راهبردهای-مقام-معظم-رهبری در #زمینه- امر به معروف و نهی از منکر



نظرات  (۲)

سلام علی آقا :)
پاسخ:
سلام
اره واقعا...
واقعا همه داریم تو این زمینه کم کاری میکنیم ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">