آوای کُر

پیام های کوتاه
  • ۱۶ شهریور ۹۷ , ۱۲:۰۰
    جمعه
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

سپاه مظلوم

سه شنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۱۵ ق.ظ


بر خود لازم دیدم مطلبی در راستای سانحه تلخ هواپیمای اوکراینی بگذارم....اما این مطلب نوشته من نیست و نویسنده آن نا مشخص است.



 "اشتباهات انسانی" در آیات و روایات قرآن


  مورد اول: فرعونی که عده زیادی از نوزادان یهودی را عمدا کشته بود (۱)، به حضرت موسی (ع) که یک نفر را بدون قصد کشته بود (۲) میگفت: تو که آدم کشته ای، آمدی برای ارشاد و پیامبری؟! ایشان فرمود من اشتباها زدم (۳)، آیا کسی چون تو باید مرا سرزنش کند؟


  مورد دوم: یک روز در صدر اسلام، نیروهای مسلمان برای گرفتن اطلاعات دشمن به اطراف مکه رفتند که درگیری شد و مسلمانی از روی اشتباه «عمرو بن حضرمی» را کشت، در حالیکه روز آخر ماه رجب بود. این موضوع بهانه و مستمسک قریش، برای تخریب مسلمین شد، که در ماه حرام آدم کشی می کنند.

مسلمین از پیامبر(ص) حکم آن را پرسیدند. آیه ۲۱۷ سوره بقره نازل شد که جنگ در ماه حرام، حرام است ولی آن مشرکین که زبانشان دراز است، کفرشان و اینکه منع از راه خدا و اخراج اهل مکه نمودند، بدتر است.

بعد پیامبر (ص) فرمودند: فتنه از قتل بدتر است. یعنی فتنه و ایجاد ناامنی و اغتشاش حتی از قتل عمدی بدتر است چه رسد به قتل اشتباهی!!

بعد که مجاهدان نزد حضرت رسول (ص) برگشتند، که آیا با این خطا، اجر جهاد ما ضایع است؟

آیه ۲۱۸ بقره نازل شد که آنها به رحمت خداوند امیدوار باشند که خداوند آمرزنده است.


این آیه امروزه، حال و روز #سردار_حاجی_زاده است که مردانه ایستاد گفت "خطا کردیم و گردن می گیریم."

اگرچه داغ جانباختگان هواپیمای اوکراینی بر همه سنگین است اما مواظب باشیم در این امتحانات پی در پی و متفاوت الهی مردود نشویم که تا دیروز برای سردار دلها سینه می زدیم و امروز به یارانش سنگ.

#ترورنرم = #ترورسخت

منابع:

۱. آیه ۴۹ سوره بقره

۲. آیه ۱۵ سوره قصص

۳. آیات ۱۹ و ۲۰ سوره شعرا

موافقین ۵ مخالفین ۱ ۹۸/۱۰/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">