آوای کُر

پیام های کوتاه
  • ۱۶ شهریور ۹۷ , ۱۲:۰۰
    جمعه
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

شرک وریا

يكشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۴۲ ب.ظ

چرا خداوند کارهایی را که ذره ‏ای شرک و ریا در آن باشد، نمی‏ پذیرد؟


پاسخ : خداوند می‏فرماید: انا خیر شریک فمن عمل لی و لغیری فهو لمن عمله غیری : 


من بهترین شریک هستم، اگر کسی عملی را انجام دهد که هدفش هم من و هم غیر من 


باشد، من سهم خود را به آن شریکی که‏ برای من پنداشته واگذار می‏کنم تا پاداش خود 


را از او بگیرد. ( وسائل، ج 1، ص 72. )


آری، هر کس و هر چیز را در کنار خدا قرار دادن، توهین به مقام الهی است.


اگر کسی به شما بگوید: من شما و سنگ را دوست دارم، این توهین به شماست.


اگر بگویید: از غذایی که تهیه کرده ‏ام، هم شما می خورید هم گربه ‏ام می‏ خورد، 


توهین است.


علاوه بر آنکه هدف خداوند از انجام دستوراتش، رشد و کمال انسان است و شرک و 


ریا مایه سقوط انسان است.


اگر یک موش در دیگ غذا بیفتد، تمام غذا از قابلیت مصرف می‏ افتد.


یک روز تمام مسافران هواپیما را پیاده و باری را که بسته شده بود تخلیه کردند و 


گفتند: یک موش در هواپیما دیده شده است. پرسیدم: این همه مسافر و بار، به خاطر 


یک موش باید پیاده شود؟ گفتند: بله، زیرا ممکن است این موش یکی از سیم ‏ها را 


بجود و رابطه خلبان با فرودگاه قطع شود و موجب سقوط هواپیما شود.


آری،اگر موش شرک، سیم اخلاص را بجود، رابطه بنده با خالق قطع می‏شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">